ביאליק 19, קרית ים

ביאליק 19, קרית ים

מבנה מגורים 16 יח"ד – "מול הים"

שנה : 2015

שטח : 2,500

מיקום : שד' ביאליק 19, קרית ים

מתחם של מקבץ מבנים להריסה ובנייה עפ"י תב"ע נקודתית של מבנה מגורים מעל לחניון תת קרקעי ודירות גן דופלקס ודירות פנטהאוז דופלקס.

כאשר השטח והתב"ע הוצגו למשרד, המטרה הייתה לשנות את המרכיבים המנחים בתב"ע תוך כדי שמירה על העקרונות המחייבים, ומציאת פתרונות למס' בעיות ללא הגשת תב"ע חדשה, כגון: ביטול חניון תת קרקעי בשל הקרבה למי תהום גבוהים, תכנון דירות נגישות במפלס אחד וביטול דופלקסים בדירות גן ובפנטהאוזים, יצירת מרפסות שמש (נשכח בתב"ע) יצירת מופע של 360 מעלות של המבנה, ולטשטש את פיירי הממ"דים ומסתורי הכביסה, בשל הפניית המבנה לים והצבת "גב" המבנה לחזית הרחוב.

המבנה מוקם כך שנוכל לנוכל למקם את כל החניות הדרושות ל-16 יח"ד במפלס הרחוב ללא חניות ניצבות או חניון תת קרקעי, מהלך זה גרם לביטול דירת גן אחת, כמו גם ביטול שתי פנטהאוזים דופלקס ותכנון דירות במפלס אחד.

בשל אחוזי בנייה גבוהים תוכננו דירות ענק, שתי דירות בקומה, כאשר משחק בנפחיות בחלל הציבורי וביחידת הורים יצרו מרפסות גג (בעיית שטחים במרפסות זיזיות) גדולות שכלואות בגוף המבנה, בפינות כך שיקבלו שתי כיווני אוויר.

רעיון חזית המבנה השפיעה על התכנון הפיזי של הדירות ובעזרת משחק בשתי סוגים של חומרים, הודגשו בכל פעם פאות שונות בדילוג רנדומלי אך חוזר לשם שבירת גובה המבנה.

הפרויקט תוכנן עבור חברת גלבוע.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן